Zamyslete se, opravdu chcete ve své firmě balenou vodu?

13.09.2011 20:05

A jsme opět u tématu kohoutková voda vs. balená voda. Se společenskou odpovědností lze začít již ve firemní kuchyňce. A víte proč?

 

Podávání kohoutkové vody je všude ve světě již zcela běžnou záležitostí, v některých zemích je dokonce uzákoněno.
I v České republice v posledních letech obliba kohoutkové vody roste. V řadě restaurací si zákazníci mohou zvolit, jakou vodu chtějí pít. 

 

Aktuálnost tématu dokazuje i následující. Např. společnost Veolia Voda připravila v rámci projektu Čerstvá kohoutková? Stačí říct! novou iPhone aplikaci pro vyhledání nejbližší kavárny či restaurace, ve které zákazníkům nabídnou vodu z kohoutku. U vybrané restaurace aplikace ukáže cestu z výchozího bodu na mapě, nabídne kontaktní údaje pro případnou rezervaci či www adresu pro získání více informací. Aplikace umožňuje také praktické vyhledávání restaurací podle názvu nebo adresy. Aplikace je zdarma ke stažení zde

 

Diskuse se vede i na téma, zda by nabízená kohoutková voda v restauracích měla být zdarma či nikoli. Jeden z mnoha názorů lze vyčíst z následujícího blogu. Nedávný průzkum ukázal, že mírně nadpoloviční většina obyvatelů by za vodu z kohoutku byla ochotna restauraci platit, ale méně než za vodu balenou. 43 procent lidí není ochotno za vodu z vodovodu restauratérům platit vůbec, šest procent by za kohoutkovou vodu dalo maximálně tolik, kolik za vodu balenou. 

 

Vraťme se ale ke vztahu kohoutkové vody, jakožto jednoho z projevů společensky odpovědného chování firmy. Opravdu je nutné v kancelářích, na poradách, na konferencích či seminářích dovážet tuny balených vod? Možná Vám v rozmýšlení pomůže i následující dokument s názvem Vodovoda/Tapped. 

 

Vodovoda/Tapped

Dokument přichází s myšlenkou balené vody, jako největšího reklamního a marketingového podvodu na světě. Načerpat zdarma pitnou vodu, stočit ji do plastových lahví, rozvézt po světě a prodat zpátky lidem prostě přináší snadné výdělky. Film přitom ukazuje, že voda v plastové lahvi bývá tatáž a mnohdy ještě daleko horší, nežli jaká teče doma z vodovodu. Autorka rozkrývá, jak se firmy Nestlé, Pepsi či Coca-Cola díky mezerám v zákonech vyhýbají daním z čerpání vody a recyklace, zveřejňování výsledků studií o zdravotní (ne)závadnosti i morální odpovědnosti za nepřímé důsledky jejich podnikání. Plastové lahve obsahují látky, které jsou nebezpečné pro lidské zdraví, přispívají k výskytu rakoviny, neplodnosti a dalších onemocnění. Nadměrné lokální čerpání vody a nedostatečná recyklace plastu ohrožují naše životní prostředí.

Tapped - Kanada, 2009, 75 min - anglické znění s českými titulky.

Trailer filmu zde.

Samotný film ke shlédnutí zde.

 

 

https://cs-cz.facebook.com/pages/Spole%C4%8Densk%C3%A1-odpov%C4%9Bdnost-firem-CSR/117111438676

https://www.spolecenskaodpovednostfirem.cz/ https://www.spolecenskaodpovednost.cz/