Nadace OKD vyhlásila třetí ročník soutěže Ceny Nadace OKD
Nadace OKD tak chce prostřednictvím cen upozornit na nejkvalitnější aktivity a pozoruhodné osobnosti, které se zasloužily o rozvoj neziskového sektoru v České republice.
Zároveň je vyhlášena i kategorii Média, která je určena novinářům a vydavatelům, kteří se zasloužili o popularizaci neziskového sektoru nebo tematiky společenské odpovědnosti.
Rozhodněte tak svým hlasem v kategorii Projekt roku a zároveň nominujte osobnost. Vylosovaní hlasující získají výbavu na hory a další hodnotné ceny. Vítězové kategorií pak finanční podporu na svou další činnost.
Jaké jsou kategorie?
Kategorie „Projekt roku“
V kategorii Projekt roku se udělují čtyři ceny, jedna v každém grantovém programu:
- Cena Nadace OKD v programu Pro zdraví,
- Cena Nadace OKD v programu Pro radost,
- Cena Nadace OKD v programu Pro budoucnost,
- Cena Nadace OKD v programu Pro Evropu.
Na každou z cen byly odbornou komisí nominovány 3 projekty finančně podpořené Nadací OKD realizované v roce 2010 (případně dlouhodobější projekty, jejichž hlavní část byla realizována v roce 2010).
Kategorie „Osobnost roku“
- V kategorii Osobnost se uděluje jedna cena: Cena Nadace OKD pro osobnost neziskové sféry.
Nominovány mohou být osobnosti, které se významným způsobem zasloužily o rozvoj neziskového sektoru v České republice. Jejich aktivity mohou být profesionální i dobrovolné, přičemž nemusejí souviset s činností Nadace OKD.
Kategorie „Média“
V kategorii Média se udělují 2 ceny:
- Cena Nadace OKD pro mediální čin roku a
- Cena Nadace OKD za pozitivní zprávu roku.
Patronem kategorie Média je Miloš Čermák.
Přihlásit se mohou jak fyzické, tak právnické osoby, které se zasloužily o popularizaci neziskového sektoru nebo myšlenek společenské odpovědnosti. Nominujte novináře, redakci, internetový portál, rubriku apod.
Každý může zaslat jednu nominaci na Cenu Nadace OKD pro mediální čin roku a až tři nominace na Cenu Nadace OKD za pozitivní zprávu roku. Naše hledání kladné zprávy roku je tak trochu experimentem, kterým reagujeme na to, že v médiích většinou čteme zprávy negativní. Chápeme, že tak prostě média fungují a že novinářské ceny častěji získávají ti, kteří odhalí nějaké nepravosti. My chceme udělit cenu přesně opačnou. Počítáme s tím, že k tomu novináři i média přistoupí s nadsázku a humorem,“ říká Jiří Suchánek, ředitel Nadace OKD. Pozitivní zprávy nemusí být nutně přímo z neziskového prostředí.
O vítězích rozhodne komise složená z představitelů známých českých nadací a nadačních fondů, Fóra dárců a dalších nezávislých odborníků na mediální prostředí v ČR.
Přihlásit se můžete pomocí přihlašovacího formuláře, který je ke stažení zde.
Zdroj: OKD, 2011